POGLED

MOLIM TE, POGLEDAJ JOS JEDNOM








10 vaznih stvari koje bi trebali vozaci putnickih automobila, kamiona i autobusa trebalo da znaju o motociklima 

1. Preko 75% od svih fatalnih motociklistickih sudara ucestovalo je drugo vozilo, u preko 80 %  slucajeva vozac tog drugog vozila je kriv. Treba imati u vidu da je puno vise automobila  i kamiona na putu a vecina vozaca ne uocava na vrijeme motocikle i ignorisu ih cesto ne namjerno jer je uvodjenjem obaveze paljenje svjetala kod svih vozila ( po starom zakonu o bezbjednosti saobracaja obaveza paljenja uredjaja za osvetljavanje puta preko dana je bilo samo za motocikle cime su motocikli bili priveligovani sto se tice uocljivosti). Posle uvodjenja novih pravila smrtnost motociklista se duplo uvecala.

2. Zato sto je male velicine, motocikli mogu biti lako skriveni u automobilskim crnim tackama (pogledaj stranu voznja)  ili slabo vidljivi ( grmovi, ograde...) Prilikom skretanja pogledaj jos jednom i mozda spasite zivot
( strana - pogledaj).

3. Motocikli izgledaju dalje nego sto u stvarnosti jesu. Takodje je veoma tesko procjeniti brzinu kojom se motocikl krece. Kada gledate na raskrsnici, predvidite da je motocikl puno blize nego sto izgleda.

4. Motocikli cesto usporavaju samo snagom motora tako da mogu veoma brzo usporiti bez aktiviranja stop sjetla. Uzmi vecu distancu tri ili cetri sekunde. Na raskrsnici predvidi da motocikl ce usporiti bez vizuelnog upozorenja .

5. Motociklisti cesto zauzmu poziciju uz desnu ivicu kolovoza da bi bilo vidljiviji i da bi smanjili udare vjetra od prolazecih vozila i prasine, kao i naslaga frakcije  na putu. Shvatite da motociklista je zauzeo taj polozaj zbog odredjenih razloga a ne da bi djelio traku sa tobom.

6. Zmigavci na motociklu veoma cesto negase se automatski tako da neki vozaci, posebno pocetnici, a bogami i neki iskusniji zaborave da ugase signal posle izvrsene radnje. Uvjeri se da je motociklisticki signal za skretanje  za stvarno.

7. Upravljivost je jedna od boljih karakterstika motocikla, posebno na manjim brzinama i na dobrim putevima, ali neocekuj da ce motociklist uvjek uspjeti izbeci tvoje greske posebno jer je u zadnje vrijeme, porastom standarda, sve veci broj motocikala na putevima a time i pocetnika.

8. Zaustavna distanca za motocikle je gotovo ista kao i za vozila, ali klizav kolovoz zna da brzo zaustavljanje oteza radi cega motociklista ce prilagoditi brzinu, dozvoli vecu distancu.

9. Kada vidis motocikl u pokretu - vidi vise od motocikla - vidi osobu ispod kacige, osobu koja moze biti tvoj prijatelj, komsija, rod.

10. Ako vozac udari u motociklistu, biciklistu ili pjesaka i izazove ozbiljne povrede, veoma je vjerovatno da vozac nece nikada sam sebi oprostiti